Hogyan lehetnél jobb, abban, amit csinálsz

Hogyan lehetnél jobb, abban, amit csinálsz

Hogyan lehetnél jobb..Ingatlanos

2021. május 17. - zuhanorepulesss

 

Az ingatlan adás-vétel embert és idegrendszert próbáló feladat. Bizalmi helyzet, amikor a másikkal meg kell oszd a terveid, anyagi lehetőségeid, két egymással ellenérdekelt fél van a tarnzakcióban, az egyik fél a legtöbbet akarja kihozni a helyzetből míg a másik fél a lehető legkevesebb anyagi befektetéssel szeretne álmai ingatlanához hozzájutni.

Ebben a helyzetben kellene megállnia valahol középen az ingatlanosnak, aki azon kívül, hogy a potenciális vevőknek közvetíti az ingatlannal kapcsolatos információkat, az ajánlattételt, ártárgyalást is irányítja, egyes esetekben az ügyvédi közreműködést is segíti.

Szakképzettséget, talpraesettséget, rugalmasságot, empátiát és jó üzleti érzéket feltételez az ember, amikor egy szakemberrel beszél. Sajnos a valóság ettől nagyon messze van.

Az első és legfontosabb alapszabály, ha jobb akarsz lenni, hogy vedd fel a telefont. Egyszerűnek tűnik? Aktívan keresek a család részére egy szebb, nagyobb otthont, pénzzel a zsebemben, azt gondolná az ember, nincs ennél egyszerűbb helyzet. Sajnos (ezt kell mondjam) a lakások, házak nagyobb részét ingatlanközvetítők hirdetik. Nem egy esetben egyszerűen nem veszik fel a telefont. Nem egyszemélyes Bt-k beltagja. Nagy, meghatározó, kétbetűs ingatlanközvetítő hálózat ügynökeit hajszolom. Napokig. Hívásban. Smsben. Az oldalon üzenetben. Ha fel is veszi, sokadszorra, épp vevője jön, majd visszahív. Persze sosem :) Nem tudja beazonosítani az ingatlant. Mondok azonosítót, árat, elhelyezkedést, színt, bármit, de szerinte ez már nem is aktív. Illetve a vevő már nem akarja eladni. Vagy most már emlékszik, statilailag nem volt megfelelő. A kérdésre, akkor miért akítv minden felületen, a válasz várható, vevője jött, 15 perc múlva visszahív. El tudom képzelni az eladót, aki várja, hogy jöjjenek a vevői. Hisz szeretne kisebb/nagyobb, máshol lévő ingatlanba költözni, tervei vannak az eladással, de senki sem jön. Az ingatlan hibája? 

Ha már felveszed a telefont, ne beszéld le az érdeklődőt, hogy szerinted úgysem fog neki megfelelni. A kinézett ingatlan jó helyen fekszik, jó elosztású, árban belefér. Szintén az emlegetett kétbetűs ingatlanhálózat unott képviselője, aki szerint nem jó az ingatlan beosztása. Láttam az alaprajzot. Azért hívtam, mert érdekel. Szerinte kiesik az utca a tömegközlekedésből. Tudom, hisz meg volt adva az utca neve, autóval járunk. Nekem előny, ha nem buszmegállóban lakom. Meg meredek a lépcső is. Alapos voltam, megnéztem a képeket. Sajnos eléggé offline vagyok ahhoz, hogy szeretem megnézni személyesen a dolgokat. A cipőket is, nem hogy egy ingatlant. Amikor sokadszorra sem hagyom magam lerázni, elkedvetleníteni, jön az adu ász. Egyeztet a tulajdonossal, mikor mehetünk. Persze nem hív vissza. A telefont nem veszi fel. Ennyire jól megy mindenkinek? AZ ingatlant azóta is hirdetik. Persze annyira nem érdekes, hogy csak ezért elautózzak és becsengessek. Az paraszt dolog, de sajnos nincs egyéb elérhetőség.

Pontosság. Nem nehéz. Érj oda előbb. Ha esik, ha fúj, ha meleg van, ha hideg. Már a telefonon is van óra, s ami a legfontosabb, ne keress kifogásokat a késés kapcsán. Előzd meg ezt a helyzetet. Légy pontos.

Hitelesség. A szokásos hideghívós duma, hogy épp a környéken keres a vevőd. Ha elég részletes, hihető lesz, beengednek a lakásba. Ahol ugyanazt a sztorit meséld. Aki tegnap még nyugdíjas pár volt, ma már fiatal egyetemista, megingatja a bizalmat. Hogy bízzam Rád a családom terveit, ha arra sem emlékszel, tegnap mit hazudtál a telefonba?

Kedvesség és megingathatatlanság. Amikor felhívsz valakit, hogy beszélj vele, s azt a választ kapod, hogy épp itt van egy ingatlanos, ne hisztizz és csapd le a telefont, mint egy kislány, meglett ötvenes férfi létedre. Ha ingatlanossal beszél, nyitott a segítségre. Ha megígéri, hogy visszahív, várj egy picit türelemmel. Ha nem ingatlanos, aki nem hív sosem vissza, csörögni fog a telefonod.

Ha nem vagy alkalmas arra, hogy hideghívj, alkalmazz egy megbízható telefonost. S ha már kijárta Neked az utat, légy felkészült. Légy tisztában a címmel, s ami a legontosabb, az eladási árral. S ne hagyja el olyan mondat a szád, hogy igen, ez gyorsan el fog kelni 50ért. Hideg zuhanyként fog érni, hogy ezt 70ért hirdetik. Örülök, hogy sok munkád van, sok ingatlan veszel fel egy nap, tudd, hol jársz. 

Légy felkészült, mindenre. Számíts arra, hogy megkérdezik, mit tudsz hozzátenni ahhoz, amit a tulajdonos már megtett, felszórta az elérhető webes felületekre. Légy meggyőző, határozott. 

Kérj segítséget. Ha érdeklődőt hozol a lakásba, s nem vagy tisztában valamelyik paraméterrel, ne kummants. Egyszerűbb meggyőző választ adni az érdeklődőnek, de ott a tulajdonos. Neki okozol konfliktushelyzetet, ha eladásnál mégsem úg lesz valami, ahogy beblöffölted. Kérdezz, vond be a tulajdonost. Tőle úgysem ismered jobban a helyzetet.

Ne rombold le az érdeklődő álmait. Ha Ő más elosztásban gondolkodik, megcserélne két szobát, miért fontos az Neked, hogy épp melyik szoba fog a konyha fala vagy a fürdőszoba mellé esni. Lehetnek érveid, ellenvetéseid, de az egy konkrét vásárlási jelzés, ha beleéli magát a lakásba, tervezni kezd. Azt olyan mondatokkal, hogy úgysem lesz jó, meg a fal másik oldalán ott a hűtő és zörög, nem segítesz. Jobban jársz, ha két lépés távolságra állsz és akkor beszélsz, ha kérdeznek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hogyanlegyeljobb.blog.hu/api/trackback/id/tr10016563572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása